Umělá inteligence hraje svou roli



Pokud zavzpomínáte na dřívější doby a porovnáte je s dneškem, a pokud v takové chvíli právě sedíte před otevřeným vyhledávačem Google, zřejmě si povšimnete toho, že se i zde začalo něco měnit. Že tu je něco, co tu dřív nebylo. Když si vzpomenete na dřívější výsledky vyhledávání, vzpomenete si, že tu byla vždycky dlouhá řada odkazů odpovídajících tomu hledanému, a v jejich popředí pak byly odkazy, u nichž bylo zdůrazněno, že jde o ty placené. Takže člověk hned věděl, kdo si svou dobrou pozici ve vyhledávači zaplatil, kdo se umístil dobře, protože byl vyhledávačem považován za nejrelevantnějšího a nejdokonalejšího, a kdo měl zkrátka nějakou nezáviděníhodnou vzdálenou pozici, kde už uživatelé internetu vesměs ani nehledali.

internetová optimalizace

A když se podíváte na dnešní Google, zjistíte, že je tu v popředí často i požadovaná informace zpracovaná umělou inteligencí. Co tato změna znamená? To se dá domyslet. Kromě internetových vyhledávačů, které známe odedávna, už dnes vyhledává relevantní informace i umělá inteligence. Ta shromažďuje informace z webů, které jsou podle ní kvalitní, a odpovídá hledající veřejnosti, takže už díky ní není třeba hledat požadované informace otevíráním webů. Prostě je tu předložena hledajícím lidem vyčerpávající odpověď.

internetové vyhledávání

Sestavená na základě informací z relevantních webů. A to znamená, že chce-li se někdo se svou internetovou prezentací prosadit, musí se zavděčovat nejen vyhledávačům jako dřív, ale i takové umělé inteligenci. Která mimochodem svým výběrem ovlivňuje i výběr internetových vyhledávačů. A tak nám tu přibyl i specialista AI SEO, který se věnuje této problematice a pomáhá majitelům webů prosadit se i u umělé inteligence. A kvůli rostoucímu významu takové umělé inteligence je důležitá i SEO pro Google Gemini, díky níž se dá právě u umělé inteligence daleko spíše uspět. A zviditelnit se.